הקשר בין ניצול נכון של הזדמנויות עסקיות ומיומנויות של תקשורת בין אישית

הקשר בין ניצול נכון של הזדמנויות עסקיות ומיומנויות של תקשורת בין אישית

ניצול נכון של הזדמנויות עסקיות יכול להוות את כל ההבדל בין הצלחה לכישלון. כמעט בכל מסגרת של לימודים הנוגעת בעולם העסקים מדובר רבות על ניצול נכון של הזדמנויות עסקיות אבל לא רבים מדברים על הקשר ההדוק בין פיתוח מיומנויות של תקשורת בין אישית ובין הצלחה בעסקים. במאמר זה נעסוק בחשיבות פיתוח מיומנויות תקשורת ובשיטות פשוטות שעשויות לסייע בשיפורה.

ההבדל הקטן בין תקשורת בין אישית טובה לתקשורת בין אישית לקויה

בניגוד למה שמקובל לחשוב שמוצרי אביזרי פרסום ופרסום בכללי מביא הצלחה, מרבית האנשים שמצליחים בעסקים עושים זאת על ידי נקיטת גישה ישירה, עניינית וכנה. מי שחושב שגישה ערמומית ומניפולציות יכולות לסלול את הדרך להצלחה עלול לגלות במהירות רבה כי ההפך הוא הנכון. אנשי עסקים מנוסים יודעים לזהות מהר מאוד למי צריך וכדאי להקשיב ולמי לא. תקשורת בין אישית טובה שמובילה להצלחה אינה קשורה בהכרח לאולמות כנסים ופגישות עסקיות. מי שיודע להציג בצורה נכונה את עצמו ואת הרעיונות העסקיים שלו בכל מקום עשוי להיות מופתע ולמצוא את המשקיעים או השותפים הנכונים דווקא בתור לקופת חולים או בסופרמרקט. לעולם אל תזלזלו במי שעומד מולכם ונצלו כל הזדמנות לתאר את עצמכם ואת האינטרסים העסקיים שברצונכם לקדם.

על מה כדאי ועל מה לא כדאי לדבר ?

תקשורת בין אישית נכונה תלויה גם ברמת הידע שלכם בנושא אותו אתם מעונינים לקדם. אם אתם רוצים לקדם עסק איכותי של מיטות ילדים לעולם אל תתחילו לדבר עליו לפני שתחקרו כל אספקט שלו. רמת הידע שלכם בנושא אותו אתם מעונינים לקדם תורגש מיד. שוב נדגיש כי תקשורת פשוטה וישירה היא הטובה ביותר. אם ברצונכם לחפש משקיעים או שותפים אל תהססו לומר זאת בכנות. רצוי שלא ללכת סחור, סחור ולגשת לעניין עצמו. אם יש סיכונים או סימני שאלה אל תהססו לדבר עליהם. כמעט כל הזדמנות עסקית טומנת בחובה סיכונים כשם שהיא טומנת בחובה הזדמנויות, הצגת האינטרסים העסקיים שלכם כחסרי סיכון לחלוטין תיתפש על ידי רוב אנשי העסקים המנוסים כחובבנית ולכן כדאי להציג תמונה מלאה ומדויקת של כל הצדדים, חיוביים ושליליים כאחד, באם אתם רוצים שיתייחסו לדבריכם ברצינות.